کرکره برقی یکی از پرکاربردترین انواع درب های اتوماتیک است که در منازل، پارکینگ، سوپرمارکت ها، مغازه ها و مراکز تجاری استفاده می شود. به همین دلیل آموزش نصب کرکره برقی یکی از پرجستجوترین کلماتی است که در اینترنت جستجو می شود.

برای نصب کرکره برقی مراحل بسیاری وجود دارد که در ادامه میتوانید تمام مراحل آموزش نصب کرکره برقی را بیآموزید.

 

انتخاب تیغه کرکره برقی

شما میتوانید با توجه به نوع کار و یا سلیقه شخصی تان از کرکره برقی آلومینیوم ، کرکره برقی پلی کربنات و کرکره برقی فولادی استفاده کنید.

نصب کرکره برقی پلی کربنات از نظر زیبایی و امنیت، کیفیت بالاتری از تیغه کرکره برقی آلومینیومی و فولادی دارد ولی این نوع کرکره به دلیل دفرمگی که در تیغه‌های بالایی بوجود می آید طول عمر کمتری نسبت به تیغه فولادی و آلومینیومی دارد.

 

ما دراین مقاله به شما آموزش میدهیم که چگونه تیغه کرکره برقی را برای چه نوع کرکره انتخاب کنیم.

در ابعاد کرکره برقی با ابعاد کوچک مثلاً کرکره برقی پنجره و یا درب ورودی میتوان از تیغه آلومینیومی با عرض ۳و۶ویا۸ سانتیمتر استفاده نمود ولی اگر با پرداخت هزینه بیشتر برای نصب کرکره برقی مشکلی نداشته باشید، استفاده از تیغه پلی کربنات هم امنیت بالاتری دارد و هم زیباتر می‌باشد، آپشن مهم این تیغه رد شدن نور خورشید روشنایی روز به داخل مثلاً پارکینگ می‌باشد.

تیغه‌های فولادی نسبت به تیغه پلی کربنات ارزانتر است ولی تیغه ای است که امنیت بالایی دارد، ضد حریق است و دارای رنگ بندی های متفاوت میباشد. پس تیغه فولادی میتواند گزینه بسیار خوبی برای نصب کرکره برقی باشد.

نصب قوطی های کرکره برقی

یکی از مهمترین قطعاتی که در هنگام نصب انواع کرکره برقی باید در نظر داشته باشید، ستونهای کرکره برقی می‌باشد که کلیه متعلقات کرکره برقی بر روی آن نصب میشود. در تمامی موارد برای نصب کرکره برقی از قوطی های ۴۰ در۴۰ استفاده میشود و در جاهای که قوطی‌ها آهن باشد طی‌ها را به آهن جوشکاری می‌کنیم ولی اگر پشت قوطی‌ها آهن نباشد چند سوراخ ۱۰ با هیلتی داخل دیوار انجام می‌دهیم و سپس میلگرد و چکش میلگردها را داخل سوراخ می‌کوبیم در نهایت قوطی را به میلگرد هه صورت تراز و کاملاً شاغول شده نصب می‌نماییم.

اندازه داخل به داخل قوطی‌ها نسبت به تیغه کرکره برقی باید ۵ سانتیمتر بیشتر از عرض تیغه ها باشد.

قوطی‌های نصب شده نسبت به اندازه ارتفاع کرکره باید ۳۰ سانتی‌متر کمتر باشد.

آموزش نصب موتور توبلار

نصب موتور کرکره برقی توبلار با آموزش نصب کرکره برقی ساید متفاوت می‌باشد ما دراین مقاله ابتدا روش نصب موتور توبلار و سپس روش نصب موتور ساید کرکره برقی را توضیح میدهیم.

برای نصب موتور توبلار ابتدا باید صفحه پلیت موتور توبلار که از ورق آهنی ۳ تشکیل شده از بالای قوطی و سمت راست قوطی جوش دهید سپس دو عدد ستاره ای را در داخل شیار های صفحه پلیت پیچ کنید.

در مرحله بعد. پس از نصب صفحه پلیت موتور توبلار را داخل لوله یا محور کرکره برقی بگذارید. برای انجام اینکار ابتدا نوع موتور توبلار را مشخص کرده و اندازه آن را روی لوله با ماژیک مشخص کنید سپس با پیچ سر مته لوله را به موتور وصل کنید.

دلیل پیچ کردن لوله این می‌باشد که با چرخش موتور لوله هم میچرخد و کرکره حرکت میکند.

در انتهای لوله یا محور کرکره برقی یاتاقانی نصب می شود بنام اندکپ که وظیفه نگهداری لوله را بر عهده دارد با چرخش موتور و لوله اندکپ هم میچرخد و شفت اندکپ به صفحه پلیت بوسیله اشپیل نصب میشود.

نصب موتور ساید کرکره برقی

نصب موتور ساید کرکره برقی

موتور ساید یا زنجیری در کرکره هایی نصب می شوند که ابعاد آنها بیش از ۱۲ متر میباشد که طریقه نصب آن با نصب موتور توبلار متفاوت است.

بعد از نصب قوطی ها صفحه پلیت موتور ساید را که از یک زنجیر و دو عدد چرخ زنجیر بزرگ و کوچک تشکیل شده است، همانند صفحه موتور توبلار در بالا و سمت راست قوطی نصب کنید سپس صفحه مقابل را با لیزر با صفحه موتور جوش دهید.

بعد از نصب صفحه پلیت موتور ساید، موتور را به وسیله ۳ عدد پیچ که روی صفحه پلیت وجود دارد نصب کنید، بعد از نصب موتور محور کرکره برقی ساید که از یک لوله با قطر ۱۱ و ضخامت ۳ میلیمتر تشکیل شده است را به اندازه عرض تیغه ها برش دهید.

بعد از اینکه لوله را به اندازه مورد نیاز برش زدید، پولکی سر موتور که ورق آهنی به ضخامت ۵ میلیمتر می باشد را در مرکز یک طرف لوله جوش دهید .

سمت مقابل لوله را به وسیله شفتی به قطر ۳۰ میلیمتر و بلبرینگ ۶۳۰۶ و دو عدد پولکی جوشکاری کنید.

همیشه این نکته را به خاطر داشته باشید که شفت یاتاقان موتور ساید نباید بیشتر از ۵ سانتیمتر بیرون بیاید.بعد از به اتمام رسیدن کار، محور را از یک طرف به چرخ زنجیر و طرف دیگر را به صفحه مقابل و جای یاتاقان متصل کنید.

نصب تیغه های کرکره برقی رو شفت یا محور

در این مرحله تیغه کرکره برقی را بوسیله طناب بر روی شفت کرکره برقی میگذاریم و بوسیله پیچ سر مته دار تیغه را روی شفت پیچ میکنیم در جای که موتور توبلار نصب شده یک متر اول لوله پیچ نمی‌زنیم زیرا باعث خراب شدن موتور توبلار میشود.

در هنگام نصب تیغه کرکره برقی باید از هر طرف تیغه تا قوطی کرکره برقی ۲ سانتی‌ متر به عنوان بادخور وجود داشته باشد در غیر اینصورت تیغه کرکره برقی به قوطی یا ریل ها گیر میکند

نصب ریل کرکره برقی

ریل کرکره برقی به صورت آهنی و آلمینیوم در بازار وجود دارد و در لبه ریل ها جهت جلوگیری از استهلاک از مویی استفاده میشود.

عرض ریل های آلومینیومی و فولادی ۴ سانتمیتر می‌باشد و عمق ریل ها در اندازه های ۴-۶-۸-۱۰-۱۵ سانتمیتری تولید میشود. برای کرکره های که ابعاد زیادی دارند از ریل فولادی با عمق ۸ سانتیمتر به بالا و در ابعاد کرکره با عرض کم از ریل آلومینیومی با عمق ۴ یا ۸ سانتیمتر استفاده میشود.

اندازه طول ریل کرکره برقی با طول قوطی های کرکره برقی باید یکسان باشد سپس از وجه روبروی ریل برای موتور توبلار ۲۵ سانتیمتر و برای موتور ساید ۳۵ سانتیمتر برش می‌زنیم. برش وجه بیرونی ریل به این دلیل است که وقتی کرکره بالا میرود تیغه ها به صورت استوانه ای جمع میشوند و ریل باید به اندازه توپ کرکره برش بخورد و لبه ریل را کمی زاویه دار کج میکنیم تا تیغه کرکره راحت داخل ریل حرکت کند.

بعد از اندازه کردن ریل، به وسیله پیچ سر مته چهارسو خور ریلها را به قوطی ۴۰ در ۴۰ نصب شده پیچ میکنیم.

چگونه موتور کرکره برقی را انتخاب میکنیم؟

نصب کرکره برقی

اگر قصد دارید کرکره برقی نصب خود را خودتان نمایید با توجه به نوع تیغه و ابعاد کرکره برقی و همچنین فضای کاری میتوانید از موتور کرکره برقی توبلار و یا از موتور کرکره برقی ساید استفاده نمایید.

معمولاً در کرکره های که ابعاد کمتری دارند و بارش باران شدید وجود دارد، باید از موتور توبلار استفاده کنید علاوه برآن برای کرکره هایی که ابعاد زیادی دارند باید از موتور ساید استفاده نمایید.

موتور توبلار کرکره برقی با توان‌های ۶۰-۸۰-۱۰۰-۱۲۰-۱۴۰-۱۶۰ نیوتن.متر در بازار موجود می‌باشد که دارای سرعت ۱۲ متر در دقیقه می‌باشند.

در کرکره های که ابعاد آنها از ۱۲ متر کمتر است از موتور توبلار استفاده میشود زیرا قدرت موتور توبلار نسبت به موتور ساید کمتر است به همین دلیل در کرکره های با ابعاد بالا از نمیتوانید موتور توبلار استفاده میشود.

موتور کرکره برقی ساید با قدرت ۳۰۰-۶۰۰-۸۰۰-۱۰۰۰-۱۲۰۰-۱۵۰۰ کیلوگرم استفاده می شود که با توجه به ابعاد و نوع تیغه استفاده شده تیغه (پلی کربنات ، فولادی ، آلومینیومی )، در نصب کرکره برقی از موتوری با توان مورد نیاز جهت نصب کرکره برقی استفاده میشود.

سرعت کرکره برقی در موتور های ساید ۶ متر بر دقیقه می‌باشد. پس بهتر است برای انتخاب موتور کرکره برقی با ابعاد بالای ۱۲ متر از موتور ساید استفاده کنید چراکه هرچه ابعاد درب کرکره برقی از نظر عرض و ارتفاع بیشتر باشد، باید از موتوری با قدرت بالاتر استفاده شود.

نصب کرکره برقی در تهران

شرکت تعمیرات مرکزی با کادر مجرب و با اخلاق آماده نصب کرکره برقی در تمامی مناطق تهران و حومه به صورت شبانه روزی می‌باشد. شما عزیزان میتوانید برای دریافت خدمات نصب کرکره برقی در تهران یا تعمیر کرکره برقی با متخصصان ما تماس بگیرید. همچنان جهت مشاوره رایگان جهت نصب کرکره برقی با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

۰۹۱۲۸۹۳۱۴۷

۰۲۱۸۸۴۸۴۰۸۸

 

تعمیر کرکره برقی

آموزش نصب و تعمیر کرکره برقی

کرکره برقی یکی از پرکاربردترین انواع درب های اتوماتیک است که در منازل، پارکینگ، سوپرمارکت ها، مغازه ها